ארון הספרים היהודי ואנחנו | עמוד דיון

כדי לצפות בתוכן המוצג - עלייך להתחבר קודם למערכת

תגובות אחרונות

user profile image
דניאלה בר צור
26.03.2015 15:05

המפתח אל בית המדרש בגרסת עגנון, הוא מטאפורה לכניסה אל ארון הספרים היהודי. האמצעי הפותח את הדלת אל העושר הרוחני הגדול של מקורות התרבות היהודיים. היום יותר ויותר מחפשים וחוזרים אל היצירות הקאנוניות של התרבות היהודית, בגישה פתוחה, מזמינה כל אחד בלי מנעול ובריח. לפתוח את הדלת ולהכנס בשמחה. אני מזמינה את חברי הקבוצה להכנס למיזם האינטרנטי 929 לפתוח הדלת ולראות מה עושים עם ספר הספרים… בגרסה מודרנית שווה לכל נפש… חג שמח דניאלה

user profile image
ישי גזונדהייט
25.03.2015 21:04
מלכה, הפרשנות שלך מעניינת… שיש תמיד מישהו שילמד תורה ולא כל האחריות מוטלת על היחיד. זו בעצם אגוצנטריות של המספר שהוא מרגיש לבד במערכה ולא מודע לכך שיש עוד רבים וטובים חוץ ממנו. אני דווקא מאוד מזדהה עם העמדה הנפשית של המספר, שיש איזשהו מחסום ביני לבין התורה ובית המדרש. משהו במסורת ובתורה יוצר ומשדר את החסימה הזו – אולי ההלכה והמסגרת הנוקשה, אולי השמרנות שטבועה בתורה ובעם היהודי העתיק… אבל הקירות והמנעולים האלה קיימים. וצריך המון יצירתיות וסבלנות כדי למצוא ולפלס דרך אל תוך בית המדרש הזה.
user profile image
מלכה רונן
25.03.2015 20:53
עגנון יוצר תחושה של "רק אני נכנס ולומד בבית המדרש" . אגוצנטריות ממש. אם אני איבדתי את המפתח ואיני יכול להיכנס, אף אחד לא יוכל להיכנס והספרים מסכנים כי אין מי שילמד מהם. ומה עם כל שאר הלמדנים? נכון שקירות בית המדרש עבים ומגנים על התוכן המצוי בהם אבל הוא לא רכושך הפרטי. יש בוודאי עוד רבים וטובים שנכנסו ונכנסים ב"עובי הקורה"  
user profile image
עורך
25.03.2015 20:48

סיפורו המרתק של עגנון מייצר תחושה מסוימת ביחס לזיקה המורכבת בנינו לבין בית המדרש וכל מה שהוא מייצג.

מה דעתכם? האם אתם מזדהים עם גיבור הסיפור ותחושותיו?

מקורות אחרונים

חברי בית המדרש